Olá olet Laatikkoviini

Loistava juttu, olen laatikkoviini. Minusta on ihana pistää työpäivän jälkeen verkkarit päälle ja nauttia olostani. Kesällä aikani kuluu mökkeilyn ja puutarhanhoidon parissa, juhannuksena käydään lavatansseissa. Tärkeämpää on, että tavaraa riittää ja ihmiset viihtyvät. Ei niitä erojakaan kukaan enää maista ensimmäisen lasillisen jälkeen. Mottoni elämään onkin – turha hienostelu on muiden juttu.

Sovin hyvin yhteen lähes kaikkien arkisten ruokien kanssa. Olen kuitenkin usein melko neutraali, joten liian voimakkaita makuja kannattaa varoa. Toisaalta olen myös hyvin sopeutuvainen monien makujen kanssa, joten olen "varma nakki" buffet-pöytien erilaisten makujen seuraan. Tulen myös usein toimeen ilman ruokaa – ihan sellaisenaankin.

* * *

Minua voit maistella hankkimalla Alkosta vaikkapa seuraavat viinit:

  • Kangaroo Ridge Semillon Chardonnay, Australia, Alkon nro 595998, 23,90€ (3 ltr)
  • Santagostino Catarratto Chardonnay, Italia, Alkon nro 008225, 24,00€ (3 ltr)
  • Mezzomondo Negroamaro Rosso Salento, Italia, Alkon nro 453988, 24,10€ (3 ltr)
VIINIKONE-testi 

 Champaign Toast